EVENT
RUE DES PÈRES BLANCS 6
1040 BRUXELLES
18h30 : Welcome drink
19h00 : Congress
20h50 : Walking Dinner
Nombre de places disponibles : 90Prix Membre : 0€
Prix Non Membre : 250€
X-mas Drink - Political and economical review of 2022
Sprekers
Georges-Louis Bouchez
MR-voorzitter
Ik ben geboren op 23 maart 1986 in Frameries. Mijn ouders Rosalie en Bernard zijn een mooi huwelijk tussen Italië en België. Ik ben de trotse kleinzoon van een mijnwerker en een militair. Ik woonde in Colfontaine en Quaregnon en ging van 1992 tot 1998 naar de lagere school L'école des Canonniers in Bergen. Mijn middelbare studies deed ik in het college Saint Stanislas in Bergen, waar ik in 2004 mijn diploma behaalde. Van jongs af aan was ik gepassioneerd door politiek en debatteren. In de lagere school was ik elk jaar klasverantwoordelijke om de belangen van mijn medestudenten te verdedigen. Ik kwam graag met nieuwe ideeën op de proppen. Het was dus logisch dat ik later rechten zou gaan studeren.
Na een bachelor rechten in Saint Louis met een keuze voor politieke wetenschappen van 2004 tot 2007 behaalde ik twee jaar later een rechtendiploma aan de Université libre de Bruxelles (ULB), in het publiekrecht. Mijn eindwerk onder de leiding van professor Marc Uyttendaele, had als titel « Na de polemiek van de Fortis-affaire: tot waar kan de politieke noodzaak gaan in de schending van de rechtsregels? ». Nadat ik in 2009 mijn diploma had behaald, werd ik in dienst genomen als adviseur bij het kabinet van Didier Reynders, vicepremier en minister van Financiën. In 2010 koos ik ervoor om assistent in de rechten te worden aan de universitaire faculteit Notre-Dame de la Paix in Namen. Een jaar later werd ik verantwoordelijk voor juridische oefeningen aan de UMons (Université Libre de Bruxelles).
In december 2011, na de vorming van de nieuwe federale regering, word ik adviseur bij het kabinet van de vicepremier en minister van Buitenlandse Zaken. In juli 2016 word ik algemeen afgevaardigde bij het Centre Jean Gol, de studiedienst van de MR. Daar ben ik verantwoordelijk voor de organisatie van debatten in de lokale afdelingen en voor het aanwakkeren van nieuwe ideeën en initiatieven. In maart 2019 benoemt Charles Michel, op dat moment voorzitter van de MR, me tot woordvoerder van de verkiezingscampagne.
Bij de federale verkiezingen van 26 mei 2019 sta ik op de vierde plaats op de federale MR-kieslijst in Henegouwen. Er kleuren 16.522 bolletjes rood achter mijn naam, het op één na hoogste aantal voorkeurstemmen. Na de verkiezingen word ik gecoöpteerd senator. Op 12 juli 2019 leg ik de eed af. In oktober 2019 stel ik me kandidaat als opvolger van MR-voorzitter Charles Michel. Op 28 november verkiezen de partijleden me met 62% van de stemmen als nieuwe partijvoorzitter.
Bruno Liesse
Managing Director- Polaris
Topic:
Trust, a contrario pillar of marketing
The slow-motion economic crisis that has been with us since 2008 - or earlier, depending on the source and opinion - has been compounded by the health crisis and, more recently, by a major conflict on our doorstep.
Our business is part of a "VUCA world" that we must inevitably face, against the backdrop of climate and social degradation. Bad times for marketing in many sectors.
The credibility and trust of consumers in the pharmaceutical industry and its players is at stake, and to ignore it contains a significant strategic risk.
On the contrary, to manage this understandable negative trend allows managers to make the necessary decisions to support the image of their brands and their business at large.
The crisis of confidence that is driving marketing away from the citizen is not inevitable. It is necessary (simply?) to adopt new practices. New advertising codes, a certain transparency in the information given to stakeholders, concrete and local societal activities, and sustainability at the heart of corporate R&D: these are all elements that should be placed at the center of our vision and not as peripheral and rather "trendy" subjects.
This has an impact on the design, production, distribution and promotion of pharmaceutical and medical products and services in the broadest sense.
A comprehensive and rather engaging update at our December symposium.
*Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous
Who is Bruno Liesse?
•Main steps : Advertising agencies (Strat Planning & Media), Advertiser (Mobistar/ Research Manager), Research Institute (TNS, Teleperformance), Media Agency (Dentsu/ Deepblue founder & MD Carat)
•Currently founder head of Polaris / Space media agency (2019)
•31 years in research : qualitative, quantitative, BTC, BTB, Corporate, non-profit/ NGOs
Inschrijving
Inschrijving beschikbaar tot 15/12/2022